2017-09-01 Korban 2017

Alhamdullilah syukur kepada Allah.

Tahun nie dengan izin daripada Allah dapat aku dan mak mertua buat korban. Kali nie kita buat korban 2 ekor kambing biri. Kira agak last minute lepas bincang masa makan kat meja makan terus plan untuk booking kambing di Akikah Nasional dengan Abg Aji yang mana dulu 3 or 4 tahun lepas aku pernah ambik lembu korban 3 ekor untuk korban Warisan SUFYAH.

5 Aug aku bawa mak mertua aku ke kandang kambing tapi stok kambing terhad Abg Aji suh datang dalam seminggu lagi.






Than 9 Aug Abg Aji kata kambing dah masuk kandang boleh datang untuk pilih.....zassss 2 ekor biri-biri aku pilih untuk korban....zassss badan biri-biri berbirat kena spray kaler hijau bentuk A. Alhamdullilah selesai operasi memilih biri-biri untuk korban.









1 Sept Selamat Hari Raya Korban....moga pengorbanan ini dilimpahi rezeki lebih lagi....ameen
Tahun nie dan seumur hidup aku, ini lah 1st time aku sembelih sendiri binatang korban....alhamdullilah lulus dengan cemerlang untuk 2 ekor.

Sebab korban tahun nie jatuh hari Jumaat so aku dah book untuk sembelihan lepas Jumaat, so pagi nie sembahyang raya kat Masjid Al Mustaqim Taman Dagang. Sembahyang Jumaat kat area University Islam Selangor Bangi...lupa plak nama Masjid dia.


                                      





Comments

Popular posts from this blog

2017-03-19 Legoland Water Park

Jahanam israel.....!!!!!!

Umrah Pertama Dan Bukan Terakhir ~ Day -1 ~ Register And Preparation